male Probleme

Bij de verwerking van verfcoatings kunnen een aantal problemen ontstaan; hier worden deze besproken en voorkomende maatregelen genoemd. De meest gestelde vraag aan Polyshop is: "de verf is te dik". Meestal is de verf dan te koud en wij adviseren de verf dan op kamertemperatuur te brengen alvorens ermee aan de slag te gaan. Mocht de verf dan nog te dik worden bevonden kan er in de meeste gevallen 5 - 10 % verdunning worden toegevoegd. Ondanks dat verffabrikanten en verfleveranciers goede producten maken en leveren, kunnen er niettemin problemen voorkomen tijdens of na applicatie. De problemen kunnen zeer divers zijn en het is dan ook heel moeilijk om alle problemen op deze site te belichten. Toch proberen we u hier een aantal belangrijke problemen te tonen, hoe herken je ze en wat is de achterliggende oorzaak. Zoals u hieronder (via de links) kunt zien kan er bij het aanbrengen van verfproducten behoorlijk wat mis gaan. Hierdoor kan het voorkomen dat het gewenste eindresultaat niet is zoals u zich dit heeft voorgesteld. Daarom adviseren wij altijd gebruik te maken van de expertise van verfdeskundigen. Voor antifouling geldt vaak een verf aanbrengtijd van enkele dagen tot 1 of 2 weken voor tewaterlating. Dat komt omdat antifoulings niet UV-bestendig zijn en gaan verkrijten; je verliest dan al standaard een klein deel van de laagdikte en dat is zonde. Ook als de boot in dat geval toch te laat te water wordt gelaten, zal het verkrijte laagje loslaten en bij het uithijsen zie je dan vellen verschijnen, een schrikbarend maar onschuldig en ongewenst fenomeen dat mud-bleeding wordt genoemd. Dit is dan te voorkomen door er een (nat) schuurpapiertje over de romp te halen voor de tewaterlating.

male Probleme

Anzeigen als Liste Liste

12 Elemente

Absteigend sortieren
pro Seite